AccorHotels to francuska sieć hoteli, jeden z wiodących graczy na światowym rynku hospitality. Do sieci należy ponad 4000 hoteli w 95 krajach, co daje ponad 570 tysięcy pokoi. Statystycznie co dwa dni otwierany jest nowy hotel, pod jedną z 17 marek należących do AccorHotels.

Priority check-in w Sofitel Warsaw Victoria
Wstawka powitalna w Sofitel Warsaw Victoria

Co to jest Le club?

Program Le Club AccorHotels to najpopularniejszy obecnie w Polsce program lojalnościowy, umożliwiający zbieranie punktów premiowych oraz statusowych za wszystkie wydatki w hotelach.

Czy jest on płatny?

Program jest całkowicie bezpłatny.

Jakie są statusy w Le Club?

W programie mamy cztery statusy Classic, Silver, Gold oraz Platinium.

Co dają statusy?

Poniżej opisuje najważniejsze korzyści związane z posiadaniem konkretnych statusów:

Status Classic:

Dostęp do stawek członkowskich, online check-in i fast check-out oraz wcześniejszy dostęp do ofert specjalnych w tym wyprzedaży.

Status Silver:

Benefity zawarte w statusie Classic oraz late check-out i welcome drink.

Status Gold:

Benefity zawarte w statusie Silver oraz early check-in lub late check-out, room upgrade oraz wstawka powitalna.

Dodatkowo także gwarancja dostępności pokoju na 3 dni przed przyjazdem.

Status Platinium:

Benefity zawarte w statusie GOLD oraz dostęp do saloniku Executive, early check-in oraz late check-out., a także 10% zniżki w restauracji i barze w hotelach Mercure, użyczenie samochodu na 4 godziny w Novotel Suites.

Dodatkowo także gwarancja dostępności pokoju na 2 dni przed przyjazdem.

Jak zdobyć status?

Status można osiągnąć na dwa sposoby:  poprzez odbyte w hotelach noce lub po osiągnięciu stosownej liczby punktów Status.

Ile noclegów potrzebuję aby osiągnąć dany status?

Dla statusu Silver 10 noclegów, dla Gold 30, a dla Platinium 60 noclegów.


Co to są punkty Rewards i Status?

Punkty Rewards zbieramy za wydatki w hotelach, u partnerów programu a także w aplikacji Places, wymieniać je można na nagrody według prostego przelicznika:

2000 punktów Rewards= 40 Euro

Punkty Status, alternatywnie do spędzonych w hotelach Accor nocy, liczą się do statusu.

Dla statusu Silver potrzeba 2000 punktów Status, dla Gold 7000 punktów Status, dla Platinium 14000 punktów Status.

Ile punktów Status i Rewards otrzymam za pobyt?

Im wyższa kategoria hotelu, tym więcej punktów, dlatego opłacają się np. pobyty w hotelach Sofitel. Kalkulator punktowy dostępny jest pod tym adresem.

Czy punkty przepadają?

Jeśli na koncie w ciągu 12 miesięcy jest jakaś aktywność to punkty nie przepadają. Jako aktywność rozumiemy pobyt i naliczenie punktów, czy też punkty od partnera programu.

Czy musze w hotelu fizycznie pokazywać kartę?

Le Club oferuje uczestnikom fizyczne karty, oraz karty w aplikacji AccorHotels. Nie trzeba zatem fizycznie okazywać karty w Hotelu, tym bardziej, że dane uczestnika i jego status widoczne są w systemie Hotelu.

Czy kartę można personalizować?

Jak najbardziej, na stronie Le Club dostępne są karty z różnymi grafikami, przedstawiającymi wnętrza wybranych hoteli czy abstrakcyjne motywy.

Czy w programie uczestniczą wszystkie hotele AccorHotels?

W programie nie uczestniczą hotele Ibis Budget.


Co to online check-in o fast check-out?

Uczestnicy programu mogą dokonać zameldowania przez Internet oraz szybkiego wymeldowania.

Zameldowanie przez Internet (online check-in) polega na wypełnieniu prostego formularza przed naszym pobytem, z naszymi danymi osobowymi i preferencjami. Obsługa recepcji przygotuje dzięki temu wcześniej nasz klucz do pokoju, oraz kopertę z informacjami a także benefitami np. voucherem na welcome drink czy zniżką do restauracji. Klucz będzie na nas już czekał i należy go tylko odebrać przy wyznaczonym stanowisku.

Fast check-out czyli szybkie wymeldowanie to usługa która pozwala nam szybko opuścić hotel, wystarczy wrzucić klucz do pokoju(kartę) do specjalnego pudełka umieszczonego obok recepcji lub oddać klucz recepcjoniście. Faktura za pobyt przesłana zostanie na adres e-mail.

Czy dla uczestników programu oferowane są specjalne akcje i rabaty?

Uczestnicy programu korzystają ze stałych zniżek 5-10% przez cały rok. Oprócz tego dwa razy w roku organizowana jest stała wyprzedaż (zwykle -40%) a także akcje promocyjne. Co tydzień pojawiają się także nowe oferty (do -50%) w ramach tygodnia zniżek.

Czy hotele Raffles, Swissotel i Fairmont uczestniczą w programie Le Club?

Od 2 lipca 2018r. hotele te dołączą do programu Le Club, oferując gościom stosowne benefity.

Czy mogę także zbierać punkty u partnerów programu?

Jak najbardziej, między innymi w Europcar i Hertz.

Czy u partnerów mogę także wykorzystywać swoje punkty i zamieniać je np. na mile lotnicze?

Jest taka możliwość, punkty można wykorzystywać np. w Lufthansa, Hertz, Emirates czy też w sklepie La Collection by Le Club AccorHotels.

Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszam na Facebook.

Rejestracji w programie dokonasz tu.

Następne wpisy poświęcone będą aplikacji AccorHotels oraz aplikacji Places.

Pamiętaj, że przywileje statusowe oraz punkty w programie lojalnościowym, otrzymasz tylko poprzez rezerwację bezpośrednio przez kanały rezerwacyjne danej sieci hoteli, w tym podaną wyżej stronę internetową.

Jeśli podobał Ci się ten wpis, odwiedź proszę mojego Instagrama i Facebooka, znajdziesz tam wiele ciekawych zdjęć oraz treści.

Jeśli poszukujesz biletów lotniczych polecam Skyscanner.

Wpis nie jest w żaden sposób sponsorowany przez Accor Hotels.

2 komentarze

  1. Pingback:Novotel Warszawa Centrum – Travel in Style

  2. Pingback:Koniec programu Le Club Accor Hotels - co z punktami ? – Travel in Style

Możliwość komentowania została wyłączona.