Linie lotnicze Alitalia przeżywają trudne chwile, od roku znajdują się stanie upadłości, a ich przyszłość zależy od politycznych decyzji nowego włoskiego rządu. Czy mimo tych zawirowań, warto wybrać Alitalię i jej klasę biznes? O tym przekonamy się w rejsie z Warszawy do Rzymu. OdprawaAlitalia umożliwia odprawę online poprzedniego dnia przed odlotem (od północy), która zamykana jest na godzinę przed odlotem. Istnieje możliwość wysłania karty pokładowej na urządzenia mobilne (Wallet), w postaci wiadomości e-mail oraz sms. Istnieje także możliwość dokonania tradycyjnej odprawy na lotnisku.Na lotniskuPasażerowie klasy biznes Alitalii na lotnisku Chopina odprawiani są przy dedykowanych stanowiskach odprawy, w (dawnej) starej części terminala. Z uwagi na to, że podróżowałem z samym bagażem podręcznym, od razu udałem się do kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów biznesowych (fast track), która zajęła około 5 minut. Pasażerom biznesowym przysługuje także wstęp do saloników lotniskowych (Fantazja, Bolero, Preludium). Recenzja saloniku Fantazja dostępna jest tutaj.BoardingBoarding odbywał się ze stanowiska kontaktowego („przez rękaw”) i przebiegał sprawnie. Dla klasy biznes wyznaczono oddzielne przejście, bez konieczności oczekiwania w kolejce.Airbus A320 podczas boardingu.Na pokładzieRejs AZ491 obsługiwany był przez Airbusa A320 EI-DSG, wiek samolotu to 11 lat, przed Alitalią latał on w liniach Air One. Samolot był czysty i sprawiał dobre wrażenie. Klasa biznes w rejsach europejskich ma konfigurację 2-2, środkowy fotel pozostaje zawsze pusty i jest zablokowany przez stolik. Linia lotnicza na bieżąco przesuwać może kurtynę odgradzającą klasy ekonomiczną i biznes, w zależności od zapotrzebowania. Pierwsze kilka rzędów siedzeń posiada także większy odstęp między fotelami.W tym rejsie, w biznesie podróżowały tylko trzy osoby, a kurtyna ustawiona była już za drugim rzędem siedzeń. Dla pasażerów dostępna była także toaleta z przodu kabiny, wydzielona tylko dla klasy biznes.Konfiguracja klasy biznes- miejsca 1A i 1C.SerwisWkrótce po osiągnięciu wysokości przelotowej, rozpoczął się serwis, wykonywany przez szefa pokładu. Do jedzenia zaproponowano obiad, który składał się z ciepłego dania głównego-