Linie lotnicze Alitalia przeżywają trudne chwile, od roku znajdują się stanie upadłości, a ich przyszłość zależy od politycznych decyzji nowego włoskiego rządu. Czy mimo tych zawirowań, warto wybrać Alitalię i jej klasę biznes? O tym przekonamy się w rejsie z Warszawy do Rzymu.

Odprawa

Alitalia umożliwia odprawę online poprzedniego dnia przed odlotem (od północy), która zamykana jest na godzinę przed odlotem. Istnieje możliwość wysłania karty pokładowej na urządzenia mobilne (Wallet), w postaci wiadomości e-mail oraz sms. Istnieje także możliwość dokonania tradycyjnej odprawy na lotnisku.

Na lotnisku

Pasażerowie klasy biznes Alitalii na lotnisku Chopina odprawiani są przy dedykowanych stanowiskach odprawy, w (dawnej) starej części terminala. Z uwagi na to, że podróżowałem z samym bagażem podręcznym, od razu udałem się do kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów biznesowych (fast track), która zajęła około 5 minut. Pasażerom biznesowym przysługuje także wstęp do saloników lotniskowych (Fantazja, Bolero, Preludium). Recenzja saloniku Fantazja dostępna jest tutaj.

Boarding

Boarding odbywał się ze stanowiska kontaktowego („przez rękaw”) i przebiegał sprawnie. Dla klasy biznes wyznaczono oddzielne przejście, bez konieczności oczekiwania w kolejce.

Airbus A320 podczas boardingu.

Na pokładzie

Rejs AZ491 obsługiwany był przez Airbusa A320 EI-DSG, wiek samolotu to 11 lat, przed Alitalią latał on w liniach Air One. Samolot był czysty i sprawiał dobre wrażenie. Klasa biznes w rejsach europejskich ma konfigurację 2-2, środkowy fotel pozostaje zawsze pusty i jest zablokowany przez stolik. Linia lotnicza na bieżąco przesuwać może kurtynę odgradzającą klasy ekonomiczną i biznes, w zależności od zapotrzebowania. Pierwsze kilka rzędów siedzeń posiada także większy odstęp między fotelami.

W tym rejsie, w biznesie podróżowały tylko trzy osoby, a kurtyna ustawiona była już za drugim rzędem siedzeń. Dla pasażerów dostępna była także toaleta z przodu kabiny, wydzielona tylko dla klasy biznes.

Konfiguracja klasy biznes- miejsca 1A i 1C.

Serwis

Wkrótce po osiągnięciu wysokości przelotowej, rozpoczął się serwis, wykonywany przez szefa pokładu. Do jedzenia zaproponowano obiad, który składał się z ciepłego dania głównego- lasagne z mięsem, oraz sałatki z pieczywem i masłem. Na deser zaoferowano ciastko cytrynowe oraz kawę. Jeśli chodzi o napoje, wybór był szeroki i obejmował napoje niegazowane oraz wina i piwa, bez żadnych ograniczeń. Podany obiad był bardzo smaczny oraz wystarczający jak na rejs trwający dwie godziny. Serwis był szybki i sprawny, wielokrotnie oferowano także dodatkowe napoje.

Lunch podczas lotu.
Deser oraz kawa z mlekiem.

Po przylocie

Z uwagi na zajmowanie miejsca w pierwszym rzędzie, opuściłem samolot jako pierwszy. Samolot zaparkował na stanowisku oddalonym, co wiązało się z koniecznością skorzystania z autobusu. Niestety na lotnisku Fiumicino Alitalia nie przewiduje osobnego autobusu dla pasażerów klasy biznes, trzeba było więc poczekać na resztę pasażerów.

Koszty

Standardowy bilet powrotny na trasie Warszawa-Rzym w klasie biznes to koszt około 1800 złotych. Można także spróbować szczęścia i wylicytować upgrade z klasy ekonomicznej.

Podsumowanie

Mimo zawirowań ekonomicznych, Alitalia oferuje solidny produkt w klasie biznes na lotach krótkodystansowych. Obsługa była miła i profesjonalna, zwracała uwagę na potrzeby pasażerów. Catering był bardzo smaczny i dobrze dobrany do długości lotu oraz pory dnia. Jedynym minusem był brak osobnego autobusu na lotnisku Fiumicino.

Bilety na loty Alitalią możecie zarezerwować przez Skyscanner.

Jeśli podobał Ci się ten wpis, odwiedź proszę mojego Instagrama i Facebooka, znajdziesz tam wiele ciekawych zdjęć oraz treści.

W celu rezerwacji hotelu możesz skorzystać ze stron sieci Accor lub Hilton. Możesz także skorzystać z porównywarki cen Amoma.

Pamiętaj, że przywileje statusowe oraz punkty w programach lojalnościowych, otrzymasz tylko poprzez rezerwację bezpośrednio przez kanały rezerwacyjne danej sieci hoteli.

Jeden komentarz

  1. Pingback:Recenzja: Fantazja Lounge na Lotnisku Chopina w Warszawie – Travel in Style

Możliwość komentowania została wyłączona.